13.8 C
Prizren
E mërkurë, 24 Prill, 2024

Demokracia e re apo forma tjera të politikës

Ali HerticaAli Hertica

Çfarë ka në rritje në nacionalizm dhe ndryshime të klimës ku kanë të bëjnë me njëri-tjetrin. Kosova është një shtet demokratik tani më shumë se një teknikë e kontabilitetit.Këto dhe pyetje të tjera interesante lejojnë filozofët në demokracinë e re. Duke sjellë të tilla si në inxhinieri, ligjit, religjionit, ekologjisë dhe ekonomisë, në debatin për kulturën dhe integrimin e kombit, tema vjen në njohuri të habitshme dhe i jep një shtysë për mënyrat alternative politike të të menduarit. Kundër kritikave të lehta të populizmit dhe nacionalizmit, për një politizim të ri dhe të nacionalizmit të majtë. Për këdo që dëshiron të shikojmë përtej debatit shpeshëherë i njëanshëm në media.

Spektri është i bezdisëshëm ,fantazma e Evropës. Evropa është një apparition nga e kaluara. Në terma pak pak apokaliptike. Europa eshte nje muze, dhe Kosova është një muze. Një kulture e vdekur e mbërthyer në konservator-tendenca regresive, një muze në natyrë, ku të tjerët ende duan për të shkuar në pushime, por ku nuk ka energji botërore-historike në jetë më shumë. Kjo filozofi është një përpjekje për të shpjeguar diagnozën dhe për të mohuar të njëjtën kohë. Sepse vështrimi është e mjaftueshëm, ajo vjen për Kosovën për të gjetur një potencial utopik për ndryshim, dhe frymëzim për të bërë kështu që unë shpresoj që të kontribojmë. Kosova, Evropë si një e tërë, një vend që ka vetëm një histori të mburrem, një vend që është ‘kulturë’ me forcën dhe mbron veten me mure, porta dhe roje. Një vend që mund të shohin të ardhmen si ruajtja ekzistuese që ka frikë humbjen e saj. Por ky vëzhgim nuk është i mjaftueshëm. Kjo gjithashtu synon të frymëzojë një demokraci të re , duke menduar të jetë bërë regresive.

Qëllim, është që demokracia e populizmit, të integrimit, juridik, ekonomik dhe ekologjik të kthehen në konsideratë lidhjet mes fenomeneve të tilla. Duke menduar rreth lidhjeve -të të menduarit – në një shoqëri komplekse është thelbësisht politike. Dhe politika është folur shumë, por mendohet pak. Kështu që është e menduar për të gjithë ata që do të donin për të shpëtuar të ‘vërtetat pa dallim të “rrethit politik dhe kulturës. Kjo është për këdo që ka freskinë e shpirtit në një mënyrë të ndryshme, pasi me të vërtetë duke menduar në lidhje me gjendjen tonë politike. Të përpiqem për të ofruar përspektiva që unë mendoj të të shkojmë përtej asaj që kalon për sens të përbashkët. Nëse kjo është e suksesshme, do të lë për lexuesin, dhe mendoj më shumë se marrëveshjes me perspektivat, shpresoj në këtë energji. Energjisë për të shpëtuar këmishë force të të vërtetave të pranuara për politikë, në lidhje me krizën ekonomike, të sigurisë dhe ligjit, në lidhje me mundësinë e ndryshimit ekologjik dhe multikulturalizmin. Unë mendoj se shumë njerëz do të ndjehen disi se historitë tipike rreth dështimit. Kush mendon me të vërtetë se e vërteta rreth politikës del jashtë paqëndrushmërisë në çdo transmetim .Kush me të vërtetë pret njohuri të mëdha nga Twitter dhe GeenStijl? Unë nuk jam duke thënë se ajo merr një të të menduarit të vërtetë politik, sepse në atë të mesme, rendimenti shpesh është zhgënjyes. Nga diagnozat aktuale të votuesve milion e gjysmë’, dhe çfarë lidhje ndërkohë jo të gjithë shkojnë keq me deputet ose ministra. Disa mendje mëdhej hedhin atë mbi “globalizimit” diagnoza. Ka gjithashtu përpjekje të sinqertë në risi politike dhe kritika krijuese politike dhe ekonomike. Unë do të doja të bashkohen me qëllimin e saj. Kjo është ajo që jam i shqetësuar në lidhje me përpjekjet të vazhdueshme për të shpëtuar. Si ndikimi i detyrueshëm dhe censurimi i marrëdhënieve ekzistuese . Thelbësore është një demokraci me aftësitë e një populli për të korigjuar veten. Kjo kërkon perspektiva alternative që ndriçojnë rrugët.

Tradicionalisht, gatishmëria për të ndjekur një tipar të ‘majtë’,ose të djatht si e drejtë e rrugëve të reja gjithmonë e mbrojmë me forcë rendin ekzistues. Sot ne jemi duke thënë se kjo është mënyra e vetme se e ‘majta’ një e ‘vjetëruar’ dhe mendoj se forcojnë të drejtën politike pa përshtatje të nevojshme ku mund të bëjë shumë. Për më tepër, spektri politik si një i tërë në vitet e fundit me forcë në drejtim të ‘drejtë’ u zhvendos. Kjo lë pak hapësirë ??për pikëpamjet politike të cilat janë të informuar ende nga “entuziazëmi” ku filozofi Kant e quajti atë, si ide e përmbysjeve revolucionare gjatë Iluminizmit. Kush beson në të vërtetë alternativa – jo çështje individuale apo pikë program, por në një kuptim më të gjerë? Cilat parti politike nuk i përkasin idesë së ‘realizmit’ që duhet të jenë gjithsesi votat e nxjerra nga ekonomia neoliberale ku jemi një i përafërt me egon.Mbijetesa e një partie politike në vetvete nuk është një arsye për të mbijetuar. Kjo është një paturpësi që në mënyrë eksplicite, sidomos të partitive që janë në pushtet.Partitë politike, si të gjitha organizatat, janë të karakterizuara nga një formë e zhvendosjes.Qëllimi i parë është të shkojnë të shohin mbijetesën e tyre. Por në një demokraci duhet të jetë një parti që idetë e tyre të jenë , për të bërë vend për njerëz të rinj apo parti të reja, për të zënë vend në një sistem për të jetuar ashtu siq duhet.

Unë mendoj se shumë njerëz të cilët mendojnë se është me të vërtetë pak reflektim kritik mbi kohën tonë, se kompleksiteti i realitetit social është thjeshtuar mjaft. Pjesërisht, ky është detyrim të bëjmë me faktin që një kohë të gjatë mendjet e mëdha patriotike të njëjta të programve dhe debatit skadojnë. Dhe në qoftë shikuar shumë televizion ose Twitters, mund të merrni të vërtetë se në qfarë kohe jemi duke jetuar në një kompleks jo- shoqëror. Por ai ose ajo të jenë të vetëdijshëm për faktin se realiteti i politikës, ligjit dhe ekonomia po devijon nga përfaqësimi politik. Se shoqëria ka statusin kudo, por ende nuk mund të shohin atë. Ju tani nëpërmjet televizionit dhe internetit në veçanti konsumoni mendimin tuaj, për shembull, kur sondazhet tregojnë se çfarë ju do të gjeni kur mesatarja e Kosovës për diçka tjetër – dhe kjo është një mënyrë e mirë nga simpleksiteti për të zëvendësuar kompleksitetin, sepse ne kemi mendim mbi një pjatë të dorëzuar. Dhe se problemet e jetës së përditshme në fakt ende aqë shpesh kanë të bëjnë me çdo gjë që nuk vijnë me një cicërimë. Një shoqëri komplekse, dmth një shoqëri pa kolateral, pa një qendër, pa një identitet të caktuar, por me të gjitha llojet e rreziqeve, detyrim për të sjell në kontekste të ndryshme, të ndryshme në mënyrë shizofrene ndërsa e ngarkuar me barrën për të siguruar identitetin e vet.

Një deklaratë politike nuk është një përshkrim neutral i së vërtetës, realitetit dhe fakteve ose të luaj një rol në politikë. Në politikën, e vërtetë është në të mirë të një mjeti të dobishëm retorike.

Më Shumë

Lajmet e Fundit